Cara mengambil untung guna ETA ( Behind Scene ) Konservatif

emas-dari-lombong

Ingat lagi ETA yang kawe cerita dulu, kalau tak ingat boleh baca disini, kat sini kawe share sikit cara konservatif untuk jana keuntungan dari ETA di sebalik tabir untuk emas 916 ..kalau sebelum ini emas 999, jadi hari ini emas 916 atau emas perhiasan..

Koleksi Barang Kemas Terbaru Di Pasaran
Buy at Shopee

Maksud kawe kali ini, pengelola guna wang ETA sebagai modal untuk beli barang kemas 916 pada harga borong, kalau beli 10g, 30gram xkanlah dapat murah kan, nak ada modal RM165k pun bukan semua orang ada, so terpaksalah buka ETA untuk pinjam modal sekejap dan nnti akan pulang balik

Macam mana nak buat duit melalui kaedah konservatif emas 916 ni tanpa skill 4 kotak, lipat melipat dan sontot menyontot ke singapura sebagainya.. mesti ada cara kan jerung2 duduk ajar semua tu, kat sini kawe buat contoh satu

contohnya, Shamsul (bukan nama sebenar, tiada kaitan dengan sapa2) buka eta 1kg harga hari ini (MKS pamp suisse ) RM125/gram, jadi ETA7 adalah RM120/gram ( tolak 5) standard rate ETA

Pelaburan Emas Paling Murah, Cuma RM1.00 Untuk Bermula
Buy At Hellogold

jadi total wang terkumpul Shamsul RM120,000 dari kuota 1kg, shamsul pun pergi ambil emas 916 dari kilang contohnya mutu 0.935 tanpa upah shamsul dapat 1069gram emas 916

(shamsul ni mestilah ada modal sikit, xkan semua pakai modal pelanggan, jemmlah mcm tu, jadi duit yang dpt tu campur duit sendiri sikit bolehlah beli dr MKS ke RHB ke bar 999.9 1kg

contoh perkiraan:

Modal beli bar 1kg RM125,000 , tukar ke barang kemas 916 dapat 1069gram

Harga modal emas 916 sekarang RM116.87 , tanpa upah (harga mks x 0.935)

Jadi selepas dapat barang-barang  kemas itu, shamsul pun jual kepada pasaran dengan mutu 0.988 + upah RM4/gram

jadi harga shamsul jual sekarang RM125/gram x 0.988 + RM4/gram = RM127.50/gram,

dengan teknik blasting, seminar, spam, atau mulut2 ke mulut shamsul dapat habiskan produk emas itu dalam masa seminggu, jadi berapa keuntungan shamsul dapat dengan cara konservatif ini

Contoh Perkiraan:

Jumlah gram= 1076gram, harga jual = RM127.50/gram, harga modal RM116.87/gram

Total shamsul dapat selepas jual semua emas = (127.50/g x 1076gram = RM137,190.00 untuk satu pusingan seminggu

Jadi cash ada ditangan shamsul sekarang RM137,150

So berapa kena bayar balik kepada peserta ETA yang nak pamp 100g (contoh harga MKS masih lagi 125/gram) jadi untuk 10 pamp kena belanja RM125,000

Untungnya?

Cash ditangan RM137,190 – modal beli balik pamp RM125,000 = RM12,190.00, jadi agak2 shamsul untung tak? ini baru eta7, belum kira eta14, eta21, eta30

Tapi ini baru teknik koservatif, belum lipat-melipat, arrahnu, masuk kotak keluar kotak, bai al wafa, agent, kuda terbang, rania, wakalah…ada nasib baik.. dpt jual harga fgjam beberapa gram dan sebagainya, mungkin berganda untung..

ps: Gambar diatas adalah dari video belakang tabir penghasilan jongkong emas 5-10 kilo yang dikeluarkan dari lombong emas Kibali (lombong emas terbesar di afrika)  yang bernilai RM2.34 bilion setahun. bila dah lipat banyak kali buat eta, bolehla beli lombong pula, lombong2 emas di Malaysia yang ada pun, bukan milik kita,

2 thoughts on “Cara mengambil untung guna ETA ( Behind Scene ) Konservatif”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>