Cara-cara membuat cincin dari duit syiling

Orang yang kreatif mampu menghasilkan karya kreatif mereka daripada apa bahan sekali pon. Post kali ini kami nak kongsikan proses pembuatan cincin yang sangat unik dan kreatif daripada duit syiling. Cincin yang bakal kami tunjukkan ini adalah hasil karya Nicholas Heckaman yang telah lama menghasilkan cincin daripada duit syiling US. Nak tengok macam mana proses membuat cincin berkenaan? Jom kita tengok

cincin duit syiling Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

Koleksi Barang Kemas Terbaru Di Pasaran
Buy at Shopee

cincin duit syiling

coinring1 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

Langkah pertama: cari duit yang sesuai untuk dijadikan cincin

Pelaburan Emas Paling Murah, Cuma RM1.00 Untuk Bermula
Buy At Hellogold

coinring2 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

buat acuan supaya duit digerudi pada bahagian tengah. Kalau tidak cincin sukar untuk dibentuk nanti

coinring3 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

tebuk lubang

coinring4 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

nampak macam ok je kan

coinring5 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

panaskan duit syiling supaya mudah untuk dibentuk

coinring6 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

inilah rupa duit syiling bila ia sudah sejuk

coinring7 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

mulakan proses mengetuk

coinring8 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

mengetuk adalah proses yang paling sukar sekali dalam membuat cincin ini

coinring9 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

selepas diketuk seketika ia akan kelihatan seperti ini

coinring10 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

teruskan mengetuk dan proses pemanasan sehingga ia menjadi bentuk cincin

coinring11 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

kilatkan cincin berkenaan, tetapi berhati-hati supaya corak pada cincin berkenaan tidak hilang

coinring0 Cara cara Membuat Cincin daripada Duit Syiling

tadaa! dah siap

Macam mana sangat menarik bukan? Juga tidak sukar untuk dibuat. Tetapi sila berhati-hati kerana menurut sumber perbuatan merosakkan atu mengubah suai duit adalah salah disisi undang-undang. Kami tak berapa pasti tentang ini tapi untuk langkah berjaga-jaga kami nasihatkan jangan cuba di rumah hehe.

 

source: http://cisdel.com/2013/12/05/cara-cara-membuat-cincin-daripada-duit-syiling/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>