April 9th, 2012Tradisi, Warga Emasadmin 1 Comments

rumah nenek

Mungkin ramai yang dah tahu kat mana nenek sorok kan?, tapi kecik-kecik dulu korang tak tahu, kadang-kadang nenek tak kunci pun pintu bilik tapi jarang benar orang boleh jumpa kat mana nenek simpan barang kemas dia. Walaupun one day nenek mungkin terlupa (nyanyuk) tapi dia tak lupa barang kemas dia, setiap hari raya, dia bagi cucu dia jika mampu, jika x mampu dia bagi pinjam je. Untuk perhatian bukan saiz subang je macam korang semua , nenek punye saiz tali pinggang , korang ada?

1.  Bawah Tilam

bawah tilam nenek kekabu

2. Dalam tin milo/biskut jagung

tin milo emas

tin biskut jagung

 

3. Bawah tikar getah

tikar getah emas

4. Dalam almari lama bilik nenek

almari lama emas

 

5, Celah baju yang dilipat

 

6. Dalam poket baju yang tergantung

baju tergntung dalam bilik

7. Dalam kotak sireh dalam bilik

kotak sireh emas

 

8. Sorok bawah katil, celah2 beg/kayu/kotak banyak

katil lama emas

9. bawah tempat isi beras

bekas isi beras

10. Kedai pajak cina

kedai pajak emas cina

 

rasa-rasanya kat mana nenek korang simpan emas ye? share kat komen dibawah…. dan jika korang pun simpan kat tmpt hampir2 sama, mmg jelas dan terang la korang ada pertalian darah… haha terima kasih kerana membaca entry x seberapa ini

 

Leave a Reply

Categories

PING & SPONSOR